Шкільна бібліотека – 2017


Всеукраїнський конкурс «Шкільна бібліотека – 2017» у номінаціях: 
  • «Шкільна бібліотека: інноваційні проекти»;
  • «Шкільна бібліотека – інформаційний центр навчального закладу»;
  • «Бібліотека – виховний простір навчального закладу»;
  • «Читання і діти: діапазон бібліотечних ідей і можливостей».
 
Критерії оцінювання наданих матеріалів
Номінація
«Шкільна бібліотека: інноваційні проекти»
(для керівників загальноосвітніх закладів)


На конкурс подаються діючі управлінські проекти з модернізації бібліотеки, перетворення її на сучасний бібліотечно-інформаційний, культурно-просвітницький центр навчального закладу.
Форма – проект, який включає: актуальну мету, завдання, етапи та шляхи реалізації, стратегічні документи (концепцію/програму), опис теоретичного й практичного значення з вихідними, проміжними та кінцевими результатами втілення задуму, моделювання й планування діяльності з розвитку бібліотеки та створення її позитивного іміджу.
Оцінюється:
- сучасність і значущість проекту;
- раціональність і продуктивність реалізації проекту;
- системність і чіткість визначення цілей та завдань, які взаємопов’язані між собою та взаємоузгоджені з наявним обсягом ресурсного потенціалу;
 - накопичення в документації ідей і пропозицій, що сукупно сприяють запровадженню системної реалізації проекту;
- проведення аналізу реального стану та формування візії бібліотеки;
- наявність процесу моніторингу (спостереження за станом і змінами зовнішнього середовища);
- урахування думки педагогічного колективу, батьків, учнів; залучення педагогічного колективу, батьків учнів, громадськості до спільної діяльності в розвитку бібліотеки та створенні її позитивного іміджу, наявність практичних результатів;
- створення умов для організації діяльності сучасного бібліотечно-інформаційного центру; забезпечення заходів щодо поповнення фондів бібліотеки.
Номінація
«Шкільна бібліотека – інформаційний центр навчального закладу»
(для бібліотекарів, педагогів загальноосвітніх закладів)
На конкурс подаються матеріали, що представляють бібліотеку як осередок медіаосвіти, висвітлюють її роль у реалізації освітніх стандартів нового покоління.
Форма – портфоліо. Матеріали оформлюються у вигляді тематичного портфоліо, що вміщує: авторські доробки зі створення високоякісного й високотехнологічного інформаційно-освітнього простору: програми, методики, методичні матеріали, опис-анотацію (презентацію) веб-ресурсу (назва, електронна адреса, його особливість, значення для різної категорії користувачів) тощо.

Оцінюється:
- забезпечення доступу до інформації учасникам освітнього процесу через використання бібліотечно-інформаційних ресурсів на різних носіях;
- сприяння успішному засвоєнню навчальних програм, розвитку творчого мислення, пізнавальних інтересів і здібностей учнів з використанням бібліотечного ресурсу;
- забезпечення освітнього процесу й самоосвіти шляхом бібліотечного та інформаційно-бібліографічного обслуговування учнів, педагогічних працівників;
- надання інформаційної підтримки педагогічним працівникам у підвищенні методичної культури й педагогічної майстерності;
- виховання медійної та інформаційної культури учнів, просування знань і вмінь з інформаційного самозабезпечення навчальної та творчої діяльності;
- удосконалення традиційних та освоєння нових бібліотечних технологій;
- презентація діючих сайтів (сторінок) бібліотек навчальних закладів, блогів бібліотекарів, що сприяють оптимізації діяльності бібліотек, створенню бібліотечно-інформаційного середовища навчального закладу, формуванню інформаційної, бібліотечно-бібліографічної й читацької культури педагогів та учнів тощо.

Номінація
«Бібліотека – виховний простір навчального закладу»
 (для бібліотекарів загальноосвітніх закладів)

На конкурс представляється узагальнений опис досвіду з популяризації кращих здобутків національної культурної та духовної спадщини, героїчного минулого й сучасного українського народу.
Форма – портфоліо. Матеріали оформлюються у вигляді тематичного портфоліо, що вміщує: чітке визначення й обґрунтування теми, практичні результати, висновки та матеріали, що розкривають тему (програми, положення, моделі, схеми, тести, розробки, презентації, пам’ятки, буклети, проспекти, списки літератури, копії статей тощо).

Оцінюється:
- застосування загальнопедагогічних принципів і підходів до виховання зростаючої особистості;
- застосування сучасних форм, методів і засобів бібліотечної роботи, спрямованих на виховання зростаючої особистості;
- взаємодія між учасниками навчально-виховного процесу, публічними бібліотеками й бібліотеками навчальних закладів, громадськістю;
- створення інформаційно-методичного забезпечення для здійснення національно-патріотичного виховання дітей і молоді;
- організація, проведення заходів з відродження культурних і культурно-історичних традицій (відродження народних звичаїв, обрядів нашого народу та ознайомлення зі святами інших країн);
- виховання любові до рідного краю, своєї Батьківщини;
- організація та ведення постійно діючих рубрик, що популяризують літературу про українську історію, боротьбу українського народу за незалежність, мову і культуру;
- організація роботи бібліотеки як осередку становлення громадянина- патріота України, використання творчого підходу;
- досвід роботи з національно-патріотичного виховання, поширення власного досвіду роботи, практична значущість авторських матеріалів для навчально-виховного процесу;
- упровадження кращого досвіду роботи діяльності бібліотек, бібліотекарів.

Номінація
 «Читання і діти: діапазон бібліотечних ідей і можливостей»
(для бібліотекарів, педагогів загальноосвітніх закладів)

На конкурс представляється узагальнений опис досвіду з розвитку духовної, емоційно-естетичної, інтелектуальної сфери на основі культури читання.
 Форма – портфоліо. Матеріали оформляються у вигляді тематичного портфоліо, що вміщує: чітке визначення та обґрунтування теми, практичні результати, висновки й матеріали, що розкривають тему (авторські доробки: програми, методики, методичні матеріали тощо).

Оцінюється:
- використання традиційних та інноваційних форм роботи бібліотеки із залучення дітей до читання та користування бібліотекою;
- вивчення читацьких інтересів і формування читацької культури школярів;
- спільна робота бібліотекаря й учителя із залучення дітей до систематичного читання кращих зразків української, світової літератури;
- організація системи роботи бібліотеки з формування читацьких інтересів школярів;
- сприяння вирішенню проблем сучасних дітей і підлітків з урахуванням вікової психології та психології читання;
- бібліотечна підтримка впровадження сучасних педагогічних напрямів, нових технологій у школі, організації наукової діяльності школярів.

Немає коментарів:

Дописати коментар