Всеукраїнський конкурс «Шкільна бібліотека – 2017» у номінаціях:
- «Шкільна бібліотека: інноваційні проекти»;
- «Шкільна бібліотека – інформаційний центр навчального закладу»;
- «Бібліотека – виховний простір навчального закладу»;
- «Читання і діти: діапазон бібліотечних ідей і можливостей».
Номінація
«Шкільна
бібліотека: інноваційні проекти»
(для керівників
загальноосвітніх закладів)
На конкурс
подаються діючі управлінські проекти з модернізації бібліотеки, перетворення її
на сучасний бібліотечно-інформаційний, культурно-просвітницький центр
навчального закладу.
Форма – проект, який включає: актуальну мету, завдання, етапи та шляхи реалізації, стратегічні
документи (концепцію/програму), опис теоретичного й практичного значення з
вихідними, проміжними та кінцевими результатами втілення задуму, моделювання й
планування діяльності з розвитку бібліотеки та створення її позитивного іміджу.
Оцінюється:
- сучасність і значущість
проекту;
- раціональність і
продуктивність реалізації проекту;
- системність і чіткість
визначення цілей та завдань, які взаємопов’язані між собою та взаємоузгоджені з
наявним обсягом ресурсного потенціалу;
- накопичення в документації
ідей і пропозицій, що сукупно сприяють запровадженню системної реалізації
проекту;
- проведення аналізу реального
стану та формування візії бібліотеки;
- наявність процесу моніторингу
(спостереження за станом і змінами зовнішнього середовища);
- урахування думки
педагогічного колективу, батьків, учнів; залучення педагогічного колективу,
батьків учнів, громадськості до спільної діяльності в розвитку бібліотеки та
створенні її позитивного іміджу, наявність практичних результатів;
- створення умов для
організації діяльності сучасного бібліотечно-інформаційного центру;
забезпечення заходів щодо поповнення фондів бібліотеки.
Номінація
«Шкільна бібліотека
– інформаційний центр навчального закладу»
(для бібліотекарів, педагогів загальноосвітніх закладів)
На конкурс
подаються матеріали, що представляють бібліотеку як осередок медіаосвіти,
висвітлюють її роль у реалізації освітніх стандартів нового покоління.
Форма – портфоліо. Матеріали оформлюються у вигляді тематичного портфоліо, що вміщує:
авторські доробки зі створення високоякісного й високотехнологічного
інформаційно-освітнього простору: програми, методики, методичні матеріали,
опис-анотацію (презентацію)
веб-ресурсу (назва, електронна адреса, його особливість, значення для різної
категорії користувачів) тощо.
Оцінюється:
- забезпечення доступу до
інформації учасникам освітнього процесу через використання
бібліотечно-інформаційних ресурсів на різних носіях;
- сприяння успішному засвоєнню
навчальних програм, розвитку творчого мислення, пізнавальних інтересів і
здібностей учнів з використанням бібліотечного ресурсу;
- забезпечення освітнього
процесу й самоосвіти шляхом бібліотечного та інформаційно-бібліографічного
обслуговування учнів, педагогічних працівників;
- надання інформаційної
підтримки педагогічним працівникам у підвищенні методичної культури й
педагогічної майстерності;
- виховання медійної та
інформаційної культури учнів, просування знань і вмінь з інформаційного
самозабезпечення навчальної та творчої діяльності;
- удосконалення традиційних та
освоєння нових бібліотечних технологій;
- презентація діючих сайтів
(сторінок) бібліотек навчальних закладів, блогів бібліотекарів, що сприяють
оптимізації діяльності бібліотек, створенню бібліотечно-інформаційного
середовища навчального закладу, формуванню інформаційної,
бібліотечно-бібліографічної й читацької культури педагогів та учнів тощо.
Номінація
«Бібліотека –
виховний простір навчального закладу»
(для
бібліотекарів загальноосвітніх закладів)
На конкурс
представляється узагальнений опис досвіду з популяризації кращих здобутків
національної культурної та духовної спадщини, героїчного минулого й сучасного
українського народу.
Форма
– портфоліо.
Матеріали оформлюються
у вигляді тематичного портфоліо, що вміщує: чітке визначення й
обґрунтування теми, практичні результати, висновки та матеріали, що розкривають
тему (програми, положення, моделі, схеми, тести, розробки, презентації,
пам’ятки, буклети, проспекти, списки літератури, копії статей тощо).
Оцінюється:
- застосування
загальнопедагогічних принципів і підходів до виховання зростаючої особистості;
- застосування сучасних форм,
методів і засобів бібліотечної роботи, спрямованих на виховання зростаючої
особистості;
- взаємодія між учасниками
навчально-виховного процесу, публічними бібліотеками й бібліотеками навчальних
закладів, громадськістю;
- створення
інформаційно-методичного забезпечення для здійснення національно-патріотичного
виховання дітей і молоді;
- організація, проведення
заходів з відродження культурних і культурно-історичних традицій (відродження
народних звичаїв, обрядів нашого народу та ознайомлення зі святами інших
країн);
- виховання любові до рідного
краю, своєї Батьківщини;
- організація та ведення
постійно діючих рубрик, що популяризують літературу про українську історію,
боротьбу українського народу за незалежність, мову і культуру;
- організація роботи бібліотеки
як осередку становлення громадянина- патріота України, використання творчого
підходу;
- досвід роботи з
національно-патріотичного виховання, поширення власного досвіду роботи,
практична значущість авторських матеріалів для навчально-виховного процесу;
- упровадження кращого досвіду
роботи діяльності бібліотек, бібліотекарів.
Номінація
«Читання і діти: діапазон бібліотечних ідей і
можливостей»
(для бібліотекарів, педагогів загальноосвітніх закладів)
На конкурс
представляється узагальнений опис досвіду з розвитку духовної,
емоційно-естетичної, інтелектуальної сфери на основі культури читання.
Форма – портфоліо. Матеріали оформляються у вигляді тематичного портфоліо, що вміщує: чітке
визначення та обґрунтування теми, практичні результати, висновки й матеріали,
що розкривають тему (авторські доробки: програми, методики, методичні матеріали
тощо).
Оцінюється:
- використання традиційних та
інноваційних форм роботи бібліотеки із залучення дітей до читання та
користування бібліотекою;
- вивчення читацьких інтересів і
формування читацької культури школярів;
- спільна робота бібліотекаря й
учителя із залучення дітей до систематичного читання кращих зразків
української, світової літератури;
- організація системи роботи
бібліотеки з формування читацьких інтересів школярів;
- сприяння вирішенню проблем
сучасних дітей і підлітків з урахуванням вікової психології та психології
читання;
- бібліотечна підтримка
впровадження сучасних педагогічних напрямів, нових технологій у школі,
організації наукової діяльності школярів.
Немає коментарів:
Дописати коментар